Skocz do zawartości

Toggle shoutbox Shoutbox Open the Shoutbox in a popup

@  DenZ : (12 sierpień 2019 - 02:09 )

Forum otwarte, na tyg nowy styl forum

@  Hibo : (31 lipiec 2019 - 01:12 )

Coś tutaj przycichło widzę

@  buchaLL : (21 lipiec 2019 - 09:51 )

Przerwa techniczna. Trwa aktualizacja do wersji vBulletin 5 :ph34r:

@  sasha : (21 lipiec 2019 - 09:39 )

co z tnet?

@  DenZ : (19 lipiec 2019 - 08:03 )

W Poniedziałek forum bedzie chwilowo offline w celu optymalizacji skryptu.

@  Hibo : (19 lipiec 2019 - 08:53 )

Zapraszam do swojego tematu w dziale Zespoły. Może ktoś będzie zainteresowany, na tę chwilę jedyną osobą jest @Lucky Luke

@  buchaLL : (17 lipiec 2019 - 11:24 )

^^

@  Venuto : (16 lipiec 2019 - 09:32 )

łee dla dupy pozbyłeś się postaci xD Szacun :D

@  buchaLL : (16 lipiec 2019 - 07:10 )

musiałem się pozbyć, szkoda czasu

@  buchaLL : (16 lipiec 2019 - 07:10 )

odkąd jest dziewczyna to jest inaczej :D

@  Venuto : (16 lipiec 2019 - 04:48 )

ja grałem jakieś pół roku temu i miałem 100ek i sprzedałem tak samo :D ale wracam i gram ED - Secura i MS,ek - Antica

@  Venuto : (16 lipiec 2019 - 04:48 )

Czemu przestałeś grać?

@  buchaLL : (16 lipiec 2019 - 03:34 )

zostało mi jeszcze 50kk do sprzedaniaaaa

@  buchaLL : (16 lipiec 2019 - 03:34 )

ja od miesiąca juz nie gram, 500ed poszedł na allegro :D

@  buchaLL : (16 lipiec 2019 - 03:33 )

No masz rację ; p

@  Venuto : (15 lipiec 2019 - 08:50 )

Tak sobie rozmyślałem nad sensem istnienia Tibii... i doszedłem do wniosku, że RL to najlepszy OTS :D

@  Venuto : (15 lipiec 2019 - 08:50 )

@Lucky Luke w sumie to już wszystkiego się dowiedziałem z tibiopedii lub od ludzi w grze :D

@  Lucky Luke : (15 lipiec 2019 - 11:04 )

@Venuto Co byś chciał wiedzieć?

@  Lucky Luke : (15 lipiec 2019 - 11:03 )

@buchaLL kiedyś to i ja bez reklamy, tzn tylko na tnp była i wbiło 400 osób :)

@  buchaLL : (14 lipiec 2019 - 09:24 )

kiedyś jak odpalałem na kompie xml'a 7.92 bez żadnych zmian to grało u mnie dziennie 30 osób ;D


Zdjęcie

Poradnik vocations.xml - Dokładny opis funkcji

vocations vocations.xml opis funkcji ots.org.pl poradnik [TUT]

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 OFFLINE   Hibo

Hibo

    Przybysz

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • LocationŁódz

Napisano 19 lipiec 2019 - 12:26

Nie zauważyłem nigdzie tego tematu i na pewno na tym forum go nie ma.
Odnośnie często odwiedzanych kolosów typu otland też jest ciężko to znaleźć aczkolwiek kiedyś widziałem.
W każdym bądź razie wyjaśnię tutaj poszczególne frazy w pliku vocations.xml znajdującym się w katalogu data -> xml
Postaram się to zrobić jak najjaśniej potrafię by każdy zainteresowany zrozumiał.
Zaczynajmy więc.
.
vocation id="0" <- Nie zmienny klucz (Identyfikator) naszej profesji
.
name="Profesja" <- Nazwa naszej profesji
.
description="profesja" <- Jest to opis odpowiadający dwukliku bądź look, he is profesja lub she is profesja.
.
needpremium="0" <- Odpowiada to opcji pacca w zasadzie takiej samej jak promocja na 20 levelu na tibia.com
.
gaincap="ilość" <- Jest to funkcja odpowiadająca za dostawanie capa za każdy poziom.
.
gainhp="ilość"  <- Jest to funkcja odpowiadająca za dostawanie HP (health) co poziom (Nie mylić z hp przy awansie)
.
gainmana="ilość" <- To samo co wyżej tylko ze mana bądź MP
.
gainhpticks="ilość" <- Odpowiada funkcji leczenia hp z czasem. Tutaj rozchodzi się o czas jeżeli będzie to liczba 3 wtedy będzie regenerować nam hp co 3 sekundy,
funkcja jest bardziej czytelna po użyciu tej poniżej.
.
gainhpamount="ilość" <- funkcja ta pokazuje nam ile dana profesja przywraca sobie HP w ciągu czasu podanego w funkcji gainhpticks, dajmy na to iż nasza "ilość" to 100
wtedy uzyskujemy regeneracje 100hp w 3 sekundy.
.
gainmanaticks="ilość" <- to samo co wyżej.
.
gainmanaamount="ilość" <- to samo co wyżej.
.
manamultiplier="ilość" <- funkcja ta odpowiada za spalanie many do awansowania w Magic Level.
Im funkcja ma mniejszą wartość tym szybciej awansujemy w poziomie magicznym. Domyślnie dla postaciach magicznych jest ustawiony na 1.0 do 1.2
.
attackspeed="ilość" ta funkcja natomiast odpowiada za szybkość zadawania hitów, w zależności od wersji silnika domyślna wartość wynosi "2000". Gdzie 2000 oznacza 2 sekundy.
Czyli zadajemy jednego hita co 2 sekundy.
.
gainsoulticks="ilość" <- oznacza regeneracje naszego soula oczywiście podanego w czasie, nie ma funkcji opisanej za ilość która zostanie dodana, więc załóżmy, ż
e jeżeli wpiszemy 120, będzie przybywać nam 1 soul na 120 sekund.
.
soulmax="ilość" <- maksymalna ilość soula który może posiadać nasza profesja.
.
fromvoc="ilość" <- odpowiada to za promocje z danej profesji na wyższą, zamiast "ilość" należy określić poprzedni vocation id=" ".
Jeśli zrobimy nową profesję i będzie ona mieć w przykładzie vocation id="90" a chcemy by można było awansować z vocation id="4" czyli jak widać nasza profesja 90 jest knightem(id 4)
wtedy dodajemy fromvoc="4"
.
.
.
Teraz zajmijmy się formułami
meleeDamage="" <- oznacza mnożnik wartości zadawanych obrażeń z axe/sword/club zazwyczaj przypisuje się tą wartość knightowi. Natomiast inne postacie posiadają mnożnik 1.0
distDamage=""  <- to samo co wyżej, lecz tym razem odnosi się do distance i przypisuje się go paladynom. Inne postacie powinny posiadać mnożnik 1.0
wandDamage=""  <- to samo co wyżej, lecz teraz odpowiada to zadanemu DMG przez wand czyli odnosi się do postaci magicznych. Inne postacie powinny mieć mnożnik 1.0
magHealingDamage="" <- odpowiada to za wyleczenie swojego zdrowia we wszystkich profesjach ta funckja jest ustawiona domyślnie na 1.0
magDamage=""  <- odnosi się do zadawania obrażeń poprzez spelle/czary. Domyślnie jest na wszystkich profesjach 1.0
 
.
.
Skille:
<skill fist"" club="" axe="" sword="" distance="" shielding="" fishing="" <- wszystkie te funkcje odpowiadają za awans skilli a dokładniej za szybkość awansu. Domyślnie są ustawione na 1.0 do 1.5 w zależności od profesji.
.
experience="" <- funkcja odpowiada za zdobywanie doświadczenia bez względu na stage.xml
Funkcja działa jako mnożnik. Domyślnie jest on ustawiony dla każdej profesji na 1.0
Przypuśćmy, że posiadamy exp eliksir który dodaje nam expa na pół godziny i daje nam tytułowe x1.2
Nasz mnożnik na profesji ulega zmianie (tylko w bazie danych) z 1.0 na 1.2
Jeśli przestawimy mnożnik na 1.2 będziemy mieć efekt stałego eliksiru expa nie używając go.
Natomiast jeśli takowy eliksir użyjemy, nasz exp nie będzie x1.2 tylko x1.4, lub z zależności od skryptu może się to różnić między 1.4 a 1.5.
W zależności czy skrypt czyta licznik w % czy po prostu dodaje nam 0.20 dodatkowego expa.
.
.
Poradnik napisałem własnoręcznie oraz nie został skopiowany w ani jednym zdaniu z innych forum.
Jeśli chcesz udostępnić ten poradnik proszę byś zawarł w temacie Autora takowego poradnika czyli mnie,
 oraz podał link do tego tematu. W innym razie, nie masz żadnych praw do udostępnienia mojej pracy.

Wiecie jaki jest zawsze klucz sukcesu?

Nie ważne czy jesteś bogaty, czy biedny...

Nie ważne ile zarabiasz, ile masz lat...

Nie ważne, że wzór E=mc2 nic ci nie mówi...

Nie ważne czy chorujesz, czy się starasz...

Nie ważne czy posiadasz wiedzę, czy jesteś jak sandał, suchy i pusty...

Ważne jest to jakie masz plecy i co dzięki nim osiągniesz.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: vocations, vocations.xml opis funkcji, ots.org.pl, poradnik, [TUT]

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych